Zorbalıkla mücadele ve öğrencilerin okuldaki psikolojik refahı konusunda öğrenciler arasında farkındalık yaratmak amacıyla projenin eş yürütücü ortaklarından biri olarak yürüttüğümüz e-Twinnig projemiz İngilizce öğretmenimiz Belis Feyza GÜLLÜ ve öğrencilerimiz tarafından yürütüldü ve Nisan ayı sonu itibariyle tamamlandı.
Projeye 5 ülkeden 16 öğretmen ve 116 öğrenci katılıyor.
Altı ay süren bu proje kapsamında anketler düzenlendi, cesaretlendirici mektuplar yazıldı ve farkındalık yaratmak için zorbalık karşıtı posterler hazırlandı. Sınıfları uluslararası düzeyde birbirine bağlamak için dijital platformları kullanan projemiz, öğrenciler arasında empati, dayanıklılık ve olumlu davranışları teşvik etmeyi amaçlıyor. Projenin uygulanması işbirlikçi etkinlikler ve sanal atölyeler aracılığıyla gerçekleştirildi ve katılımcılar anlamlı etkinliklerle projemize etkin bir şekilde katıldı. Katılımcılar empati, nezaket ve dijital okuryazarlık becerilerini geliştirirken sınırların ötesinde destekleyici akran ağları kurdular. Projenin sonuçları arasında öğrencilerin refahının artırılması, kültürlerarası iletişim becerilerinin güçlendirilmesi ve zorbalığa karşı proaktif önlemler almaları için güçlendirilmeleri yer aldı.İleriye dönük olarak proje, olumlu etkisini en üst düzeye çıkarmak ve eğitim topluluklarında kalıcı kültürel değişimi teşvik etmek için sürdürülebilirlik stratejilerinden ve daha geniş toplum katılımından yararlanabilir.
Akran zorbalığıyla mücadele etmek ve Wellbeing (bir kişinin fiziksel, zihinsel ve psikolojik refahı) hakkında farkındalık yaratmak amacıyla, projeye katılan öğretmenler ve öğrencilerle işbirliği içinde kitapçıklar hazırlanmıştır.
Öğrencilerin okulda iyi olma halleri hakkında bilgi vermek, öğrenci gelişimini ve katılımını sağlamak amacıyla atölye çalışmaları gerçekleştirildi. Tüm bu çalışmalar sonucunda zorbalığa karşı farkındalık yaratmak ve öğrencilerimize iyi davranışlar aşılamak projenin en önemli kazanımlarından biri oldu.